czwartek, 31 stycznia 2013

PORADZIŁAM SOBIE

z pawiem.
Ale nie o takiego pawia chodzi z czym to słowo zazwyczaj najbardziej nam się kojarzy. Poradziłam sobie z "pawiem robionym na drutach".
Pawiowa serwetka  podobała mi się od dawna. Zdjęcie znalazłam  gdzieś w sieci ,zapisałam  w komputerze ale bez schematu i opisu. Antosia była tak uprzejma i podzieliła się ze mną opisem i .... dylemat,opis jest po rosyjsku.
Spróbowałam i jest

 W oryginale to zawieszka do okna u mnie będzie spełniała rolę serwetki .Ta jest testowa z kilkoma błędami ale i tak mi się podoba.Serwetki dziergam od dawna i przeważnie robię od środka. Czasami zdarzają się cukiereczki robione inaczej i pawiowa to taki cukiereczek.Nie jest łatwą serwetką do zrobienia i z czystym sumieniem nie polecam początkującym dziewiarkom.
Robiłam ją z grubszej bawełny by w czasie dziergania dokładnie  widzieć wzór.
                                                        
Początek robótki przerabiany jest ściegiem pończoszniczym na dwóch drutach, jest też trochę rzędów skróconych aż do momentu gdy robimy ją na okrągło.
                                          
 Tak wyglądała przed blokowaniem
                                                                                          
  
Serwetka po blokowaniu ma 51 cm średnicy, bawełna MIYA,zużyłam jeden motek 5 g i troszkę z następnego ,robiłam drutami nr 3 i 3,25. W opisie jest do przerobienia 98 rzędów ja zrobiłam 45 okrążeń części opisowej.    
       
Jestem nią zauroczona ,na pewno wydziergam jeszcze kilka z innych nici    

Dziękuję za przemiłe komentarze pod ostatnim wpisem, cieszę się że moje skarpetki i inne wytwory podobały się Wam.
                     
                       Pozdrawiam bardzo serdecznie bieta                                                              

34 komentarze:

  1. Padłam z z\wrażenia i leżę. Przepiękna serweta. Podziwiam i pozdrawiam mistrza:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale świetny paw! Bardzo mi się podoba. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To akrobacja na drutach! Jesteś mistrzynią! Cudo!

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie perełka, a Ty jesteś Mistrzynią w drutowcach!!!
    Pozdrawiam Beata.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale świetny wzór. No czego to ludzie nie wymyślą. Pięknie wyszło!

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna serwetka! A wzór super!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest super podziwiam was moje kochane za serwetki drutowe nawet kupiłam sobie teroroczne wydanie gazetki serwety na drutach i jedną popełniłam ale co przy tym przeżyłam??? :)))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękna!
    Podziwiam raz jeszcze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję:) w realu też super wygląda

      Usuń
  9. Coś niesamowicie pięknego-jestem pod wielkim wrażeniem!
    Pozdrawiam (tworczypoczatek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo oryginalna i nietypowa serwetka.

      Usuń
    2. dziękuję i serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  10. serweta super!
    Mogę się odezwać z prośbą po proste wzory na druciane serwetki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :)
      mam kilka gazetek ,chętnie pożyczę a na @ wyślę linka ze schematami,może coś wybierzesz
      pozdrawiam

      Usuń
  11. Oho! Pierwszy raz widzę taką serwetkę. Jest cudna! Nie jestem początkująca w drutach, a i z rosyjskim problemów nie mam. Czy mogła bym do Ciebie pięknie się uśmiechnąć? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie też się bardzo podoba. Daję linki i miłego dziergania życzę
      http://www.liveinternet.ru/users/3798319/post127528880/
      http://www.liveinternet.ru/users/3987841/post229280773/
      pozdrawiam

      Usuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mój Ty MISTRZU :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetna,rewelacyjna!!!Pozdrawiam ciepło:)))

    OdpowiedzUsuń
  15. Niesamowita! gratuluję talentu.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczna !
    Piękny paw Ci wyszedł :-) Podziwiam Cię z całego serca :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. ja pierdykam ze tak powiem ;) ale cudna że nawet jak czytam jak ja robiłaś to to podziwiam Cię ;) pozdrawiam i do siebie zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Tak to prawda fantastyczna, podziwiam podwójnie , bo ja tego nie potrafię zrobić. Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. ślicznie wygląda pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. wyszla przepieknie...nigdy jeszvze nie probowalam robic serwety na drutach...

    OdpowiedzUsuń
  21. Śliczna,kolor jest fajny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde pozostawione tu miłe słowo.